کارخانه نورد کوثر اهواز

کارخانه فولاد کوثر اهواز زیر مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران است که در سال 1381 در جاده اهواز خرمشهر تاسیس و در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد. ظرفیت تولید سالانه این مجتمع فولادی حدود 550 هزار می باشد. از اصلی ترین ویژگی های کارخانه نورد کوثر اهواز می توان به اتوماسیون مدرن، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و … اشاره کرد.

این ویژگی ها دسترسی آسان به بازار جهانی، تولید محصولات متنوع و افزایش قابل توجه ظرفیت تولید را امکان پذیر می کند. برای آشنایی بیشتر با محصولات این کارخانه در ادامه مقاله با آهن باکس همراه باشید.

محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز

تیرآهن و میلگرد از جمله اصلی ترین محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز است. گروه ملی صنعتی فولاد ایران در حوزه تولید میلگرد در سایز های 12  تا 32 در گرید در حال فعالیت می باشد. در این کارخانه، شمش به عنوان ماده اولیه در ساخت میلگرد مورد استفاده می باشد. کارخانه نورد اهواز خط تولید انواع میلگرد را با ظرفیت تولید بالا راه اندازی کرده است. این مجموعه تولیدی با بهره گیری از پرسنل و متخصصان مجرب توانسته است به تولید خالص سالانه 550000 تن دست یابد. میلگرد کوثر اهواز در اندازه های متفاوت و برای کاربردهای خاص طراحی شده اند.

استاندارد محصولات کوثر اهواز

استانداردهایی که برای تولید مقاطع آهنی در کارخانه نورد اهواز به کار برده می‌شود اعم از  API5 DIN ASTM ، ISIRI ، A53، A106، DIN2440، DN2441 و DIN2448 است. تمامی این استانداردها در واحدهای مختلف این کارخانه استفاده می‌شود. واحدهایی مثل واحد لوله‌سازی، واحد ماشین‌سازی، آزمایشگاه متالوژی و واحد فولادسازی از بخش‌های مختلف کارخانه نورد کوثر اهواز است.

به علاوه؛ از دیگر استانداردهای مورد استفاده در خطوط تولید نورد فولاد کوثر اهواز می توان به استانداردهای ASTM A615، JIS G3112، GOST 380 ST، GOST 5781، ISO 6935، BS 4449 و ISIRI 3132 اشاره کرد که این استانداردها تولید فولاد با کیفیت بالا را تضمین می کند.

میلگرد کوثر اهواز

کارخانه میلگرد گروه ملی؛ با بکارگیری مدرن ترین تجهیزات و به کمک به روز ترین تکنولوژی ها در حوزه تولید میلگرد، تمامی توان اجرایی خود برای تولید و عرضه محصول با کیفیت استاندارد را بکار گرفته است. چشم انداز این مجموعه تولیدی، رشد و توسعه اقتصادی کشور در صنعت فولاد می باشد.

کیفیت میلگرد تولیدی کارخانه فولاد اهواز به لطف استانداردهای سختگیرانه بین المللی و ملی به کار گرفته شده به سطح رقابتی با برندهای معروف و معروف بازار رسیده است. واحد صنعتی فولاد اهواز از استاندارد DIN آلمان برای تولید محصولات با عیار بالا بهره می برد. محصولات این شرکت مطابق با استاندارد GOST روسیه با گریدهای A2 و A3 به ترتیب نشان دهنده میلگرد تغییر شکل یافته سبک و سنگین می باشد.

تیرآهن کوثر اهواز

از دیگر محصولات تولیدی گروه ملی، تیرآهن است که با نام تیرآهن کوثر اهواز در بازار فولاد شناخته می شود. کارخانه نورد کوثر اهواز، تیرآهن های IPE را تولید و در بازار عرضه می‌کند. قیمت تیرآهن اهواز، به عوامل مختلفی مانند: نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات بازار داخلی آهن آلات و… بستگی دارد. کیفیت تیرآهن تولید شده توسط هر شرکت بستگی به شمش مورد استفاده در فرآیند تولید آنها دارد.

همچنین لازم به ذکر است که این عامل می تواند بر قیمت سایر محصولات تولیدی این مجتمع نیز تاثیرگذار باشد. بسیاری از کارخانه های تولید کننده تیرآهن، شمش مورد نیاز خود را از تامین کنندگان تامین می کنند، در حالی که شرکت کوثر اهواز شمش مورد نیاز خود را از کارخانه فولادسازی اهواز تامین می کند. این جنبه می تواند تاثیر بسزایی در قیمت تیرآهن اهواز داشته باشد.

علامت اختصاری میلگرد کوثر اهواز (گروه ملی)

علامت اختصاری میلگرد کوثر اهواز (گروه ملی) شناسه میلگرد و در واقع معرف سازنده محصول می باشد. این علامت  اختصاری به جهت شناسایی برندهای معتبر اصلی از برندهای تقلبی روی میلگرد حک می گردد. با توجه به اینکه در حال حاضر کارخانه های بسیاری در زمینه تولید میلگرد در حال فعالیت و تولید می باشند؛ توجه به علامت اختصاری می تواند به خریداران در تشخیص اصالت محصول کمک کند. به همین دلیل هم تمامی کارخانه های معتبر تولید کننده میلگرد، علامت اختصاری خود را دارند.

 GCT علامت اختصاری میلگرد گروه ملی و نام تجاری این کارخانه است که بر روی بدنه محصولات حک شده است. در حال حاضر کارخانه کوثر اهواز تیرآهن سایز 14، 16 و 18 طبق استاندارد IPE  در شاخه های 12 متری تولید می شود. تیرآهن سایز 14 با وزن 135،  تیرآهن سایز 16 با وزن 167 و تیرآهن سایز 18 را با وزن 215 کیلوگرم را می توانید از کوثر اهواز خریداری کنید.

سخن نهایی

از اصلی ترین ویژگی های کارخانه نورد کوثر اهواز می توان به اتوماسیون مدرن، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و … اشاره کرد. این ویژگی ها دسترسی آسان به بازار جهانی، تولید محصولات متنوع و افزایش قابل توجه ظرفیت تولید را امکان پذیر می کند. کلیه محصولات تولیدی در کارخانه کوثر اهواز از جمله میلگرد و تیرآهن ها بر اساس استاندارد بین المللی DIN تولید می‌شوند.

قیمت محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز مانند دیگر محصولات و مقاطع آهنی با نوسان زیادی همراه است. قیمت آهن‌آلات برای فعالان صنعت آهن و فولاد، خریداران و مصرف‌کنندگان بسیار با اهمیت است.