قیمت عرشه فولادی مبارکه

عرشه فولادی مبارکه

بروزرسانی: 06-02-1403

ردیفضخامت (mm)عرض(m)حالتواحدقیمت (تومان)
1ورق عرشه 0.7 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید
2ورق عرشه 0.8 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید
3ورق عرشه 0.9 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید
4ورق عرشه 1 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید
5ورق عرشه 1.20 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید
6ورق عرشه 1.25 میل فولاد مبارکه1.25شیتکیلوگرمتماس بگیرید

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ساختمان و سازه‌ای، سقف آن می‌باشد. سقف ساختمان از اجزای مختلفی ساخته می‌شود که در کنار هم‌دیگر سبب افزایش مقاومت این قسمت خواهند شد. یکی از تجهیزات کاربردی در این قسمت، عرشه‌های فولادی هستند که از ورق فولادی گالوانیزه به تولید رسیده‌اند.

عرشه فولادی با فرآیند نورد سرد ساخته می‌شود و به علت برخورداری از مقاومت قابل توجه در عین وزن پایین، دارای محبوبیت بسیاری هستند. در ادامه قصد داریم به بررسی قیمت عرشه فولادی مبارکه، که یکی از بزرگ‎‌ترین کارخانه‌های فولادی به شمار می‌رود، بپردازیم.

وزن هر متر مربع ورق عرشه فولادی

انواع ورق‌های عرشه فولادی دارای وزن مخصوص به خود هستند. وزن مخصوص ورق عرشه فولادی چیزی در حدود 8750 کیلوگرم در هر متر مکعب است که از ضرب طول در عرض و ضخامت حاصل می‌گردد.

برای مثال ورق گالوانیزه‌ای که ضخامت 1 میلی‌متری داشته باشد، چیزی نزدیک به 9 کیلوگرم وزن دارد.

ابعاد ورق عرشه فولادی

ابعاد ورق عرشه فولادی شامل عرض خام 1.25 متر، عرض ورق 940 میلی‌متر، عرض مفید 920 میلی‌متر و طول 1 تا 15 متر می‌باشد. همچنین ضخامت این ورق فولادی مابین 0.8 تا 1.15 میلی‌متر است.

از دیگر فاکتورهای مهم در اندازه‌گیری ورق عرشه فولادی، میزان ارتفاع آن می‌باشد که در حدود 73 میلی‌متر محاسبه می‌گردد.

قیمت عرشه فولادی اصفهان

استفاده از عرشه فولادی به علت برخورداری از مزایایی همچون استحکام و مقاومت بالا، سرعت نصب زیاد، عدم هدررفت بتن، وزن پایین، قیمت مناسب، ایمنی مناسب و غیره، مورد استفاده بسیاری از صنایع و افراد فعال در صنعت فولاد قرار می‌گیرد و محدود به چند پروژه ساخت و ساز نمی‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، قیمت عرشه بسته به ضخامت و ابعاد آن، متغیر خواهد بود. به طور حدودی قیمت عرشه فولادی فولادی با عرض 1250، چیزی در حدود 4 هزار تومان می‌باشد.

قیمت ورق عرشه فولادی مشهد

مهندسین ساخت و ساز در بسیاری از موارد، استفاده از ورق عرشه فولادی را به دیگر متریال، ارجح می‌دانند؛ چراکه علاوه بر صرفه جویی در مصرف بتن و میلگرد، هزینه‌های قالب‌بندی را کاهش می‌دهند، حمل و نقل آسان دارند، از دیگر سقف‌ها سبک‌تر هستند، در مدت زمان اجرای سازه صرفه جویی می‌کنند و حجم کلی ساختمان را کاهش می‌دهند.

همین امر سبب آن خواهد شد که در اقسی نقاط ایران، مراکز تولید کننده عرشه فولادی وجود داشته باشد.

محاسبه آنلاین سقف عرشه فولادی

در بعضی از وب‌سایت‌های فروش محصولات فولادی، امکان محاسبات و ساخت تقریبی پیش فاکتور آنلاین یک مترمربع سقف عرشه فولادی وجود دارد.

همچنین نرم افزارهای محاسبات فنی سقف عرشه فولادی طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند با استفاده از آن، محاسبه سقف عرشه فولادی بپردازند. به طور معمول نرم افزار محاسبات فنی عرشه فولادی  با بررسی نقشه‌های اجرایی  تهیه می‌شود.

قیمت گل میخ عرشه فولادی

گل میخ عرشه نوعی اتصال‌دهنده آهنی یا فولادی است که سبب اتصال اجزای مختلف سقف به هم‌دیگر می‌شود. گل میخ با اتصال عرشه فولادی سقف به دیگر نواحی، استحکام و مقاومت سقف را افزایش می‌دهد.

قیمت گل میخ عرشه بسته به جنس، ضخامت و اندازه از 12000 تا 27000 تومان متغیر می‌باشد. استفاده از گل میخ سرعت اجرای عملیات را افزایش داده، نیاز به برشکاری ندارد، برای بکارگیری آن نیاز به الکترود نیست و امکان اجرا به صورت جوش از روی ورق گالوانیزه و جوش از روی بال تیر سازه‌ای را دارد.

قیمت عرشه فولادی در تبریز

ورق عرشه فولادی به‌عنوان یکی از مقرون به صرفه‎ترین انواع سقف به شمار می‌رود و به طور معمول بر روی پروفیل تیرآهن نصب می‌گردد. در تعریف دیگر، سقف عرشه فولادی بهبود یافته سقف کامپوزیت معمولی است و از ورق ضدزنگ گالوانیزه به تولید می‌رسد و علاوه بر سقف سازه در کف ساختمان نیز کاربرد دارند.

سرعت اجرا و نصب این سقف بالا است و به همین علت سبب آن خواهد شد مورد محبوبیت بسیاری از مهندسین ساخت و ساز قرار گیرد.

همچنین برای نصب این ورق احتیاج به نیروی انسانی بالایی نمی‌باشد. با توجه به دلایل ذکر شده، دور از انتظار نیست که در بسیاری از شهرهای ایران همچون تبریز، مراکز تولید و توزیع ورق عرشه فولادی وجود داشته باشد.

ورق سایر کارخانه‌ها