قیمت زیگزاگ

زیگزاگ

بروزرسانی: 08-02-1403

ردیفنوع کلافضخامت (mm)حالتواحدبارگیریقیمت (تومان)
1زیگزاک کلاف4.8کلافکیلوگرمانبار شرکت30620
2زیگزاک شاخه (55سانتی)4.8شاخهکیلوگرمانبار شرکت30620
3زیگزاک شاخه (65سانتی)4.8شاخهکیلوگرمانبار شرکت30620
4زیگزاک شاخه (75سانتی)4.8شاخهکیلوگرمانبار شرکت30620

با گسترش و پیشرفت روزافزون صنایع مختلف همچون عمران و ساختمان سازی، نیاز به مقاطع و تجهیزات مختلفی احساس می‌شود. یکی از این محصولات، سیم‌های زیگزاگ هستند.

زیگزاگ‌ها از جمله محصولات مفتولی پرمصرف در این صنعت به شمار می‌آیند و به میلگرد یا مفتول‌هایی اطلاق می‌گردد که به صورت هفت و هشتی خمکاری می‌شوند و بدین ترتیب مقاومت آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به بررسی کاربرد و قیمت انواع زیگزاگ خواهیم پرداخت.

قیمت زیگزاگ اصفهان

زیگزاگ‌ها در سایز، اندازه‌ و ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار آهن آلات عرضه می‌گردد. به همین نسبت، نوع کاربرد و قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. عمده کاربرد این محصول به علت مقاومت بالای آن، ساخت تیرچه بتنی و بکارگیری در ساختمان به عنوان تحمل بار مرده می‌باشد.

مراکز و شهرهای مختلفی در ایران همچون اصفهان، انواع زیگزاگ را در اندازه موردنیاز مصرف کننده، تولید و عرضه می‌نمایند. به طور کلی قیمت زیگزاگ چیزی در حدود 25 تا 26 هزار تومان می‌شود.

وزن زیگزاگ تیرچه

وزن زیگزاگ تیرچه متناسب با قطر میلگرد بالا، قطر میلگرد پایین و قطر میلگرد زیگزاگ اندازه‌گیری می‌شود. این میزان قطر برای میلگرد بالایی از 8 تا 12 میلی‌متر در تغییر است.

در مقابل برای میلگرد پایین نیز به دو مقدار 8 تا 12 می‌رسد. نهایتا وزن میلگرد زیگزاگ نیز به همین ترتیب مابین 4.2 تا 4.7 می‌باشد. لازم به ذکر است که می‌توان این میلگردها را در فاصله‌های یکسان از هم‌دیگر قرارداد.

وزن میلگرد زیگزاگ

میلگرد زیگزاگ از اجزای مختلفی همچون میلگرد عرضی، میلگرد بالایی، میلگرد پایینی و پاشنه بتنی تشکیل می‌شود که هر کدام به نحوی بر وزن نهایی میلگرد زیگزاگ اثرگذار خواهند بود.

بسته به آن که هر کدام از این مقاطع در چه طول، اندازه و ضخامتی مورد استفاده قرار گیرند، وزن نهایی میلگرد زیگزاگ نیز کاهش یا افزایش خواهد داشت.

قیمت دستگاه زیگزاگ زن میلگرد

برای تولید سیم یا میلگرد زیگزاگ، از دستگاه زیگزاگ زن میلگرد استفاده می‌شود که بسته به تجهیزات و فناوری مورد استفاده در آن، به صورت متغیر قیمت‌گذاری خواهد شد.

در این دستگاه در هر دقیقه چیزی در حدود 7 متر از این میلگرد به تولید می‌رسد و دارای سیستم تنظیم ارتفاع دستی و سریع برای خرپای تیرچه می‌باشد. لازم به ذکر است که در این دستگاه، امکان تنظیم جوش اتوماتیک به همراه تست جوش برای تولید خرپای نقطه جوش وجود دارد.

محاسبه میلگرد زیگزاگ تیرچه

ميلگرد یا مفتول‌های زيگزاگ، از اتصال ميلگرهاي آجدار A3 با ميلگرد ساده به شکل زيگزاگ تولید می‌گردد. همچنین نحوه اتصال آن‌ها معمولا به شکل جوشي و گاهي به کمک قلاب كردن است.

در صنعت ساختمان‌سازي در بعضی از موارد از محصولات فولادي به شکل خام و در بعضی دیگر از موارد به صورت پيش ساخته استفاده می‌کنند.. به علت بالا بودن توان باربری میلگرد زیگزاگ، در ساخت سقف نقش مهمی ایفا می‌کنند. لازم به ذکر است که توليد ميلگرد زيگزاگ در كارگاه هاي ساخت تيرچه انجام مي‎شود.

قیمت میلگرد در بازار آهن

میلگرد لوله‌ای توپر و آهنی و از جمله مقاطع پرمصرف در صنعت ساختمان سازی به حساب می‌آید که علاوه بر دسته بندی در 2 نوع آجدار و بدون آج، براساس استاندارد تولید شده از آن نیز تقسیم بندی می‌شود.

بسته به سایز، برند، قطر، جنس میلگرد و استاندارد ساخت، قیمت میلگرد متفاوت خواهد بود. با این حال در بازار آهن آلات، قیمت میلگرد فولادی چیزی در حدود 20 هزار تومان در هر کیلوگرم می‌باشد.

نحوه ساخت زیگزاگ تیرچه

زیگزاگ تیرچه به علت آن‌که فرآیند تولید نسبتا پیچیده‌ای دارد، به صورت پیش ساخته در کارگاه‌ها ساخته می‌شود. زیگزاگ‌ها یا به صورت دستی و یا به شکل مکانیزه ساخته می‌شوند.

در روش اول از 3 شاخه میلگرد آجدار و تعدادی میلگرد ساده استفاده می‌شود. در مقابل در روش مکانیکی، از دستگاه مخصوص برای کلاف نمودن میلگردهای طولی استفاده می‌نمایند.

آیا آهن باکس در ازای خرید زیگزاگ فاکتور رسمی صادر می کند؟

آهن باکس نام تجاری سایت ما بوده و کلیه فعالیت‌های ما در قالب شرکت ثبت شده می‌باشد. لذا فاکتور رسمی در ازای خرید زیگزاگ تقدیم می‌شود.

مزیت خرید از سایت آهن باکس چیست؟

از آنجا که قیمت زیگزاگ در بازار آهن کاملا شفاف می‌باشد، نمی‌توان قیمت را بعنوان یک مزیت مطرح نمود. بزرگترین مزیت خرید از سایت آهن باکس، تیم حرفه‌ای و با سابقه پشت این سایت است که خریدار با اعتماد کامل می تواند سفارش خود را تکمیل نماید.

چرا در برخی موارد قیمت‌ها از درب کارخانه بیشتر است؟

خریدارانی که به صورت خرد، سفارش خود را ثبت می‌کنند، دقت داشته باشند که سفارش ایشان از انبار بارگیری خواهد شد که مشمول هزینه‌های انبارداری نیز می‌شود.

سایر محصولات مفتولی