کارخانه فولاد روهینا جنوب

کارخانه فولاد روهینا جنوب در سال 1389 با هدف تولید مقاطع فولادی در استان خوزستان تاسیس گردید. این مجتمع دارای یک واحد نورد به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به منظور تولید میلگرد و یک واحد ذوب و نورد پیوسته به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن به منظور تولید ۴۵۰ هزار تن شمش و ۴۵۰ هزار تن میلگرد می باشد.

در حال حاضر این کارخانه در زمینه تولید میلگرد فعالیت می کند. میلگردهای تولید شده این شرکت تمام استانداردهای لازم را دارند. در ادامه مطالب بیشتری را درباره کارخانه روهینا بیان خواهیم کرد.

آشنایی با کارخانه فولاد روهینا جنوب

کارخانه روهینا، کیفیت و تناسب محصولات خود را در آزمایشگاه تخصصی کارخانه را مورد بررسی قرار می دهند. محصولات باید از لحاظ کیفیت مورد تایید آزمایشگاه باشند و سپس برای عرضه و فروش، مجوز ورود به بازار را دریافت می کنند.

از دیگر ویژگی های میلگرد مجتمع فولاد روهینا جنوب، برخورداری از استاندارد و سازگاری با محیط زیست است که این ‌برای کشور هم مفید می باشد.

محصولات کارخانه روهینا

از جمله محصولات تولیدی مجتمع روهینا جنوب انواع میلگردهای ساده و آجدار در گریدهای A1، A2، A3 و A4 می باشد. میلگردهای ساده یا A1 این کارخانه و همچنین میلگردهای آجدار A2، A3 و A4 آن به صورت شاخه و در سایزهای ۸ الی ۴۰ میلی متر تولید می شوند. سایزهای ۵ الی ۱۶ میلگردها نیز به صورت کلاف تولید می گردند. تولید میلگرد فولاد روهینا جنوب مطابق با آیین نامه استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲، استاندارد ASTM A615  ایالات متحده آمریکا و  استانداردBS 4449  انگلستان صورت می گیرد و به بازار داخل و خارج عرضه می گردد.

مشخصات میلگرد روهینا

میلگرد روهینا در سایزهای 8 تا 40 تولید می شوند. شمش های فولادی که در این مجتمع تولید می شوند دارای طولی حدود 12 متر و عرضی حدود 130 تا 150 میلی متر هستند، که از آن ها برای تولید میلگرد های خود بهره می برند.

تجهیزات کارخانه فولاد روهینا

روهینا به منظور تولید محصولات و تحقق یافتن اهداف خود از ماشین آلات و تجهیزات به روزی استفاده می کند. بهره گیری از این تجهیزات موجب تولید محصولاتی استاندارد و باکیفیت می شود. از جمله اساسی ترین تجهیزات این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوره های پیش گرم که قابلیت اسمی تولید ده تن محصول فولادی در هر ساعت را دارد.
  • استفاده از تجهیزات عملیات حرارتی میلگرد آجدار
  • سیستم هایی که امکان بسته بندی خودکار محصولات را فراهم می کند.
  • زمینه های خنک کننده محصولات فولادی
  • انواع قیچی ها که با استفاده از آن ها ورقه های فولادی را برش می دهند. برای برش محصولات به روش سرد از قیچی پاندولی و برای برش محصولات به روش گرم از قیچی اضطراری استفاده می شود.
  • میز شارژ شمش که شمش ها را به داخل کوره را به صورت خودکار ارسال می کند.
  • ورقه ها یا استندهای نورد

سخن نهایی

مجتمع فولاد روهینا در ابتدا بر اساس شمش آهن، قیمت میلگرد تولیدی خود را قیمت گذاری کرد. اما با تغییرات بورس کالا، قیمت میلگرد روهنیا با توجه به میزان عرضه کالا در بورس قیمت گذاری شد. به این صورت که در طول روز قیمت ها در حال تغییر و قیمت گذاری می باشند و در آخر توسط صاحبان بار قیمت اصلی میلگرد مشخص می شود.

در حالت کلی ادعای این کارخانه این است که نسبت به سایر شرکت های واقع در خوزستان میلگردهای خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می کند. اما در حالت کلی با توجه به میزان تقاضای مشتریان و تن بار حمل شده، میلگرد فولاد روهینا قیمت گذاری می شود.