کارخانه امیرکبیر خزر

کارخانه امیرکبیر خزر در سال 1383 در استان گیلان با هدف تامین بخش بزرگی از نیاز های داخلی کشور تاسیس گردید و در سال 1385 با بهره‌ گیری از دو خط تولید میلگرد آجدار در سایز 10 الی 22 به بهره ‌برداری رسیده است. این مجموعه همچنین؛ در سال 1390 خط تولید میلگرد آجدار در سایز 8 الی 32 با ظرفیت 250 هزار تن را راه اندازی و به بهره برداری رساند و موفق به اخذ گواهینامه ۲۰۰۸  ۹۰۰۱ ISO ،۲۰۰۴: ISO14001 و ۱۸۰۰۱ :۲۰۰۷ OHSAS شد.

لازم به ذکر است که محصولات کارخانه امیرکبیر خزر، علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، به دیگر کشور هایی چون افغانستان نیز صادر میگردد. در سال های اخیر فعالیت خود را گسترش داده و به کشورهای دیگر همکاری دارد. در حال حاضر, ظرفیت تولید امیرکبیر خزر 500 هزار تن می باشد.

محصولات فولاد امیرکبیر خزر

محصولات فولاد امیرکبیر خزر میلگردهای آجدار از در گرید A3 , A2 و 43 در سایزهای ۸ الی ۳۲ می باشد:

  • میلگرد آجدار مارپیچ: مشخصه آج ۳۴۰ دارای حداقل استحکام ۳۴۰ و حداقل کشش ۵۰۰
  • میلگرد آجدار جناقی: مشخصه آج ۴۲۰ دارای حداقل ۴۲۰ الی ۵۴۵ و حداقل کشش ۶۰۰
  • آجدار مرکب: با مشخصه آج ۵۰۰ دارای حداقل تسلیم ۵۰۰ و استحکام کششی ۶۵۰

وزن میلگرد امیرکبیر

میلگرد امیرکبیر خزر مطابق جدول اشتال و جدول وزنی استاندارد تولید می‌شود. وزن استاندارد مقاطع فولادی مجاز است در تلرانس ابعاد استاندارد تولید شود؛ این به این معناست اگر میلگردی سبک است دلیل بر بی‌کیفیتی آن نیست بلکه وزن آن در پایین‌ترین حد بازه استاندارد است.

سخن نهایی

فولاد امیرکبیر خزر از جمله بزرگترین تولید کنندگان انواع میلگرد های صنعتی و ساختمانی در سایزهای 8 الی40 با گرید های مختلف مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 و استاندارد های جهانی DIN, ASTM, GOST, TS می باشد. کلیه میلگرد های تولیدی این مجموعه دارای مشخصه مارک تجاری A.K.S می باشد که محصول تولیدی آن را از سایر شرکت ها متمایز نموده و امکان ردیابی در بازار به جهت مشتری مداری و رقابت پذیری را نسبت به سایر تولیدکنندگان فراهم نموده است.