کارخانه فولاد بافق یزد

فولاد بافق یزد از جمله مجموعه های صنعتی بزرگ در مرکز کشور به شمار می آید. این مجموعه تولیدی در تولید انواع مقاطع فولادی نقش کلیدی ایفا می کند. فولاد بافق یزد از واحدهای صنعتی گوناگونی تشکیل شده است و دارای تیم مجربی از متخصصان و نیروهای انسانی و مجموعه‌ای وسیع از انواع تجهیزات و زیرساخت‌های جدید است. این کارخانه در سال 1390 به بخش خوصی واگذار گردید. میلگرد، مهم ترین و اصلی ترین تولیدات این کارخانه است.

 محصولات تولیدی فولاد بافق یزد

در بین محصولات تولیدی فولاد بافق یزد، میلگرد بافق یزد جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور دارد. کارخانه بافق یزد توانسته است طبق آخرین اطلاعات در دسترس، برای بیش از 300 نفر به صورت مستقیم اشغال زایی نماید. فولاد بافق یزد به تولید میلگرد بافق یزد، مواد اولیه و گندله و دیگر مقاطع فولادی می‌پردازد.

لازم به ذکر است عمده محصول نهایی تولید فولاد بافق یزد که میلگرد است که بر اساس استاندارد ملی ISIR3132 تولید می شود. قیمت این میلگرد از جانب تولیدکننده، روزانه تعیین و اعلام می‌شود. محصولات تولیدی فولاد بافق یزد به صورت صفر تا صدی در خود کارخانه انجام می‌شود. این مجموعه فولادی دارای 4 واحد مختلف تولیدی می‌باشد.

واحدهای تولیدی فولاد بافق یزد

  • کارخانه گندله سازی: ظرفیت تولید این واحد 5 میلیون تن در سال است و محصول بدست آمده در تولید میلگرد استفاده می شود.
  • کارخانه احیاء مستقیم: این واحد، از واحد های میانی فرایند تولید و از جمله اصلی ترین بخش های شرکت به شمار می آید. ظرفیت تولید این واحد 830 هزار تن در سال است.
  • کارخانه ذوب و ریخته گری: ظرفیت تولید این واحد 1 میلیون تن در سال است.
  • کارخانه نورد میلگرد بافق یزد: ظرفیت تولید این واحد  550 هزارتن در سال است. که از پیشرفته ترین و جدید ترین تکنولوژی ها و تجهیزات روز دنیا استفاده می شود.

استاندارد محصولات فولاد بافق یزد

  • استاندارد JIS G3503
  • استاندارد RST34
  • استاندارد DIN 17145
  • استاندارد B72
  • استاندارد DIN10016 ASTM A510
  • استاندارد SAE J403

مشخصات میلگرد بافق

از بزرگترین مزیت های مجتمع فولاد بافق یزد  مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران و سنگ آهن چغارت می باشد که تامین مواد اولیه کارخانه را تسهیل و تسریع می کند. همچنین موقعیت این کارخانه در مرکز جغرافیایی کشور و همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی منجر به دسترسی آسان به تمام نقاط کشور گردیده است.

در حال حاضر میلگردهای این کارخانه توانسته جایگاه خوبی را در بازار خرید و فروش محصولات فولادی به خود اختصاص دهد. میلگرد آجدار بافق نسبتا نرم هستند. محصول آجدار A2 با تنش جاری ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم با تغییر شکل ۱۹ درصد برای مصارف ساختمانی و خاموت زنی بسیار مناسب است و خواص ساختاری آن نسبت به میلگرد ساده بهتر است.

استاندارد محصولات کارخانه فولاد بافق یزد

محصولات کارخانه فولاد بافق یزد طبق استاندارد ISIRI 3132 تولید می‌شوند و تمامی خواص ظاهری، شیمیایی و مکانیکی و وزن میلگردهای تولیدی بر‌اساس این استاندارد ملی و با کیفیت بسیار بالا است. از دیگر استانداردهای محصولات این کارخانه می توان به استاندارد BS4449 انگلستان  و استاندارد ASTM A615 آمریکا نیز اشاره کرد.

سخن نهایی

شرکت فولاد بافق یزد، فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی آغاز نمود. از مزیت های مهم این شرکت، مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران و چغارت است که به بهشت معادن ایران معروف می باشد. همچنین شهرستان بافق، در مرکز جغرافیایی ایران واقع گردیده و دسترسی آسان به تمام نقاط کشور و همچنین همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی همراه ساخته است.

کارخانه فولاد بافق یزد، دارای 4 واحد تولیدی که عبارتند از فولاد سازی بافق، واحد نورد میلگرد بافق، واحد احیا فولاد بافق و واحد گندله سازی بافق می باشد. در حال حاضر میلگردهای این کارخانه توانسته جایگاه خوبی را در بازار خرید و فروش محصولات فولادی به خود اختصاص دهد. جهت ثبت سفارش می توانید با کارشناسان ما در بازرگانی آهن باکس همراه شوید.