کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش

مجتمع فولاد کاوه تیکمه داش واقع در شهر تبریز، از  سال 1378 تا کنون در حوزه تولید انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله  میلگرد از سایز های 8  تا 32 در گرید A2 وA3  فعالیت می کند. این شرکت همچنین در زمینه تولید انواع آهن آلات و محصولات فولادی ساختمانی اعم از سبک و سنگین و همچنین شمش های فولادی و بیلت نیز فعالیت فعال است.

کارخانه تیکمه داش تبریز؛ با بکارگیری مدرن ترین تجهیزات و به کمک به روز ترین تکنولوژی ها در حوزه تولید میلگرد، تمامی توان اجرایی خود برای تولید و عرضه محصول با کیفیت استاندارد را بکار گرفته است. چشم انداز این مجموعه تولیدی، رشد و توسعه اقتصادی کشور در صنعت فولاد می باشد.

میلگرد فولاد کاوه تیکمه داش تبریز

میلگرد کاوه تیکمه داش یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار میباشد. میلگرد این کارخانه در دو نوع ساده و آجدار و در سایزهای 32-8 تولید و روانه بازار مصرف می شود. فولاد کاوه تیکمه داش به تولید انواع میلگرد فولادی در سایزهای مختلف و با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن مشغول فعالیت میباشد. این شرکت یکی از تولیدکنندگان برتر در حوزه محصولات فولادی کشور می باشد.

علامت اختصاری میلگرد تیکمه داش، شناسه میلگرد و در واقع معرف سازنده محصول می باشد. این علامت  اختصاری به جهت شناسایی برندهای معتبر اصلی از برندهای تقلبی روی میلگرد حک می گردد. با توجه به اینکه در حال حاضر کارخانه های بسیاری در زمینه تولید میلگرد در حال فعالیت و تولید می باشند؛ توجه به علامت اختصاری می تواند به خریداران در تشخیص اصالت محصول کمک کند.

به همین دلیل هم تمامی کارخانه های معتبر تولید کننده میلگرد، علامت اختصاری خود را دارند. SFK CT علامت اختصاری میلگرد کاوه تیکمه و نام تجاری این کارخانه است که بر روی بدنه محصولات حک شده است.

مشخصات میلگرد کاوه تیکمه داش

مجتمع فولاد کاوه تیکمه داش به این دلیل در منطقه محروم احداث گردیده که بتواند برای ساکنین این منطقه کمتر توسعه یافته، اشتغال ایجاد کند. از این رو با به بهره برداری رسیدن خط تولید میلگرد آجدار، توانسته برای 200 نفر بطور مستقیم و 2000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد نماید.

از اهداف مهم این شرکت ترویج رونق اقتصادی در منطقه است چرا که نیاز کشور به مقاطع فولادی را در اولویت قرار داده و با اجرای طرح تولید و فروش میلگرد آجدار توانسته بخشی از نیاز کشور به واردات محصولات فولادی را برطرف و از خروج ارز جلوگیری نماید.

امروزه میلگردهای این کارخانه توانسته جایگاه خوبی را در بازار خرید و فروش محصولات فولادی به خود اختصاص دهد. میلگرد آجدار کاوه تیکمه داش نسبتا نرم هستند. محصول آجدار A2 با تنش جاری ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم با تغییر شکل ۱۹ درصد برای مصارف ساختمانی و خاموت زنی بسیار مناسب است و خواص ساختاری آن نسبت به میلگرد ساده بهتر است.

استاندارد محصولات کاوه تیکمه داش

  • استاندارد JIS G3503
  • استاندارد RST34
  • استاندارد DIN 17145
  • استاندارد B72
  • استاندارد DIN10016 ASTM A510
  • استاندارد SAE J403

سخن نهایی

کارخانجات صنایع فولاد کاوه در سال 1387 با هدف تولید میلگرد آجدار شروع به فعالیت کرده و تاکنون به طور پیوسته و مستمر به فعالیت‌های خود ادامه داده است. کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش، در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته با هدف اشتغال زایی و ترویج رونق اقتصادی در منطقه، و با توجه به نیاز کشور به مقاطع فولادی احداث شده و اجرای این طرح، بخشی از نیاز واردات مقاطع فولادی در کشور را برطرف کرده و توانسته نقش مهمی در صادرات صنایع فولاد ایفا کند.