فولاد ارگ تبریز

از گذشته تا به امروز، فولاد یکی از مهم ترین نیازهای صنعتی انسان به شمار می رفته است. امروزه کارخانه های زیادی در حال تولید محصولات فولادی هستند. بدین ترتیب، تشخیص باکیفیت ترین محصولات فولادی کار دشواری به نظر می رسد. فولاد  ارگ تبریز یکی از مجتمع های صنعتی فعال در این حوزه محسوب می شود.

کارخانه فولاد ارگ تبریز در سال 1387 در تبریز راه اندازی شد. این مجتمع فولادی، توانایی تولید میلگردهای آجدار در گرید‌های A2 و A3 با استاندارد ۳۱۳۲ ایران را داراست. بیشتر میلگردهای تولیدی کارخانه، از نوع  A3 با آج دوکی (۴۰۰) در ضخامت‌های ۸ تا ۳۲ میلی‌متری بوده که در بازار موجود هستند.

ارگ تبریز، برای رفع نیاز خود به مواد اولیه میلگردهای استاندارد، خطوط تولید شمش فولادی در سایز ۱۲۵ × ۱۲۵ را راه‌ اندازی نمود. اول اینکه نیاز خود را به محصولات کارخانه‌های دیگر، به حداقل رساند. همچنین با راه ‌اندازی واحد تولید میلگرد، قسمتی از نیاز داخلی ایران به این محصول را برطرف نمود تا علاوه بر خروج ارز، با صادر کردن مازاد تولید خود به کشوری مثل عراق، در زمینه ارزآوری نیز، کمک بزرگی به کشور کرده‌ باشد.

این کارخانه فولادی در حال حاضر، ظرفیت تولید ۱۴۰ هزارتن میلگرد آجدار در سال را داشته که همچنان در حال توسعه و افزایش تولید است.

شمش 5SP ارگ تبریز

شمش‌های فولادی پرآلیاژ 5SP ، از محصولات دیگر این مجموعه هستند که به دلیل انعطاف‌پذیری پایین، در سازه‌های تحت نیروی فشاری، استفاده نمی‌شوند. شمش‌ها با ذوب کردن سنگ آهن در کوره‌های قوس الکتریکی و قوس القایی، تولید می‌شوند. با توجه به نوسانات ارزی، قیمت شمش‌های 5SP ارگ تبریز نیز، دارای تغییراتی روزانه است.

راهنمای خرید میلگرد ارگ تبریز

هنگام خرید ارگ تبریز باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را از این کارخانه داشته باشید. باید این نکته را در نظر داشت که بیشتر یا کمتر بودن وزن میلگرد نسبت به حد طبیعی تعیین شده، می تواند با مشکلات فنی بسیاری در پروسه ساخت همراه شود.

کم بودن وزن میلگرد، می تواند مقاومت ساختمان را در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله کاهش داده و سبب فروپاشی ساختمان می شود. در مقابل؛ بیشتر بودن وزن میلگردها، فشار اضافی به سازه وارد می کند.

قیمت میلگرد فولاد ارگ تبریز

قیمت میلگرد فولاد ارگ تبریز امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد و این رقم می تواند حتی در طی یک روز برای چندین بار دچار تغییر شود. در حال حاضر، مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت میلگرد ارگ تبریز عبارت است از:

  • وزن محصول: وزن بیشتر محصول نشان دهنده وجود مقادیر بیشتری از فولاد درون آن است. به همین دلیل با افزایش وزن میلگرد، قیمت مشخص شده برای فروش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • نوسانات بازار: طبیعتا با توجه به نوسانات فعلی تمامی مقاطع فولادی با افزایش و نوسانات قیمتی همراه هستند. نرخ ارز نیز موجب افزایش قیمت مواد اولیه شده و در این نوسانات بی تاثیر نمی باشد. 

استانداردها و گواهی‌ های تولید مجتمع فولاد ارگ تبریز

استانداردها و گواهی‌ های تولید مجتمع فولاد ارگ تبریز عبارتند از:

  • ASTM A615,2005
  • BS4449,2009
  • JIS G3112,2010
  • GOST 5781-82,1993
  • ISO6935-2,2007
  • ISO6935-2,2007
  • DIN488-2,2009

سخن نهایی

کارخانه ارگ تبریز در سال 1386 در شهرک سرمایه گذاری استان تبریز با هدف تولید انواع میلگرد آجدار تاسیس گردید.این کارخانه به دلیل قیمت مناسب میلگرد ارگ تبریز، مشتری مداری، کیفیت بالای محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی بروز جزء کارخانه‌های موفق تولید میلگرد در کشور می باشند.

علامت اختصاری میلگرد این کارخانه  FAT  است. نکته قابل ذکر در رابطه با خرید میلگرد این است که، قطر و طول هر کدام متفاوت است. و هر یک برای کاربردهای مختلف و قسمت های متفاوت یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو، توصیه می شود تا قبل از اقدام برای خرید، در این زمینه با متخصصین این راستا مشورت نمایید.