کارخانه نورد گرم سمنان

کارخانه نورد گرم سمنان در سال 1372 با هدف تولید مقاطع فولادی از جمله میلگرد، قوطی و پروفیل و لوله تاسیس شد. سال های بعد، این کارخانه کارخانه تولید گالوانیزه در ابعاد مختلف و همچنین خط تولید لوله های سایز 10 تا 40 اینچ را  نیز راه اندازی کرد.

این شرکت در سال های بعد، اقدام به گسترش و تاسیس کارخانه تولید لوله گالوانیزه در سایزهای مختلف نمود. علاوه بر این اقدام به راه اندازی کارخانه دیگری در تولید انواع لوله های سایز بالا از 10 تا 40 اینچ نمود.

نورد و لوله سمنان، همچنین در سال 1385 اقدام به راه اندازی دو خط تولید ورق گالوانیزه از ضخامت 0.25 تا 3 میلیمتر و ورق رنگی از ضخامت 0.25 تا 1.25 میلیمتر نموده است. در ادامه می توانید با محصولات تولیدی این کارخانه بیشتر آشنا شوید.

محصولات کارخانه نورد گرم سمنان

در کارخانه فولاد نورد و لوله سمنان طیف گسترده ای از محصولات فولادی تولید می‌شود که در ادامه به معرفی اصلی ترین این محصولات پرداخته شده است.

میلگرد نورد گرم سمنان

قیمت میلگرد آجدار نورد گرم سمنان به دلیل استفاده از شمش‌های فولادی مرغوب و دستگاه ‌های مجهز روز دنیا و کیفیت بالا برای خریداران و فعالین صنعت ساخت ‌و ساز قابل اهمیت است.

این کارخانه انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار را با استفاده از شمش‌های مرغوب در سایزهای 10*10 یا 15*15 با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در سایزهای 8 تا 28 تولید می‌کنند. در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه 230 هزار تن است. علامت اختصاری میلگرد آجدار نورد گرم سمنان NGS است.

ورق رنگی و گالوانیزه سمنان

ورق گالوانیزه با قابلیت تولید ضخامت‌های ۰.۲۵ تا ۳ میلی‌ متر و عرض ۱۲۵۰-۸۰۰ میلی ‌متر و نیز ورق رنگی با ضخامت ‌های از ۰.۲۵ تا ۱.۲ میلی‌ متر و عرض ۱۲۵۰-۸۰۰ میلی‌ متر به همراه انواع ورق‌ های شیت شده، کرکره سینوسی و ذوزنقه ای از جمله محصولات گروه کارخانجات سمنان است.

ویژگی های ورق گالوانیزه و رنگی سمنان

 ورق گالوانیزه و رنگی کارخانه سمنان با پوشش روی گالوانیزه شده در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردارند. استحکام بالای این ورق ها سبب افزایش مقاومت در برابر تنش های مکانیکی، ضربه و فشار شده است. ورق های رنگی و گالوانیزه سمنان ظاهری زیبا و جذاب داشته و از این رو در مواردی مثل ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی و خارجی به وفور استفاده می‌شود. این ورق ها همچنین انعطاف پذیر بوده و در برابر تغییرات دما و حرارت و تغییرات ابعاد عملکرد مناسبی دارند.

لوله‌ گالوانیزه نورد سمنان

از دیگر تولیدات کارخانه لوله و نورد سمنان، لوله‌های سایز پایین از قطر ۲/۱ الی ۸ اینچ و ضخامت‌های متفاوت با روش جوش مقاومت الکتریکی و همچنین لوله های سایز بالا از قطر ۸ الی ۴۰ اینچ با ضخامت های متفاوت به روش جوش مقاومت الکتریکی و نیز زیرپودری است.  

همچنین این مجموعه قادر به تولید انواع قوطی فلزی مربع و مستطیل با استاندارد کارخانه ای نیز می باشد. لوله گالوانیزه تولید شده در کارخانه سمنان دارای پوشش ضد خوردگی است که سبب ایجاد مقاومت بالا در برابر خوردگی برای این محصول می‌شود. این محصولات از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند.

لوله گالوانیزه سمنان انعطاف بالایی داشته و به راحتی امکان خم کردن آن ها وجود دارد. لوله های گالوانیزه این مجموعه تولیدی وزن سبک و اندازه ‌های متنوع و قابلیت نصب آسانی دارند؛ این ویژگی ها سبب شده که لوله ‌ها در انواع پروژه ‌های ساختمانی و صنعتی به راحتی قابل استفاده باشند.

قوطی و پروفیل سمنان

انواع پروفیل و قوطی با اشکال و ابعاد مختلف یکی دیگر از محصولاتی است که در کارخانه نورد و لوله سمنان تولید می‌شود. قوطی و پروفیل های تولید شده در این کارخانه از نوع پروفیل با سطح مقطع بسته هستند؛ شکل سطح مقطع این پروفیل‌ها معمولا به صورت مربعی و مستطیلی است.

این دسته از مقاطع تولیدی این کارخانه استحکام بالایی دارند. قوطی و پروفیل سمنان قابلیت جوشکاری بالایی داشته و با استفاده از جوش می‌توان قطعات مختلف این متریال‌ها را به شکل مناسبی به یکدیگر متصل کرد.

نبشی نورد گرم سمنان

نبشی از جمله متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان است و یکی از مهم ترین محصولات تولیدی کارخانه فولاد نورد گرم سمنان، نبشی است که با استفاده از فولاد با کیفیت بالا و با رعایت استانداردهای بین‌المللی تولید شده اند و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

نبشی این کارخانه به دلیل استفاده از فولاد با خواص مکانیکی بالا، مقاومت بسیار بالایی در برابر بارهای استاتیک و دینامیکی دارد. این مقاطع فولادی پایداری ساختاری بالایی داشته و و در برابر نیروهای خمشی و کششی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

 نبشی‌های تولیدی در کارخانه فولاد نورد سمنان در برابر آتش بسیار مقاوم هستند؛ همچنین به راحتی قابل اتصال و جوش به سازه‌ های دیگر بوده که این ویژگی امکان ایجاد ارتباط بین نبشی فولادی و سایر اجزای سازه را فراهم می‌کند.

ظرفیت خطوط تولید کارخانه نورد و لوله سمنان

  • خط تولید انواع لوله، قوطی و پروفیل با ظرفیت 720000 تن
  • خط تولید لوله گالوانیزه با ظرفیت 150000 تن
  • دو خط تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت 390000 تن
  • خط توليد ورق رنگی با ظرفیت 150000 تن

لازم به ذکر است که در این چهار خط تولید حدود 533 نفر به صورت مستقیم و تعداد 2000 نفر نيز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می باشند.

گواهینامه و استانداردهای کارخانه نورد گرم سمنان

  • استاندارد کارخانه ‌ای تولید ورق رنگی در سال ۹۶ ( شماره پروانه ۰۰۰۴۳/۷۳/۳۹)
  • نشان استاندارد جهت تولید ورق گالوانیزه (شماره ی پروانه ۷۳۳۶۴۲۰۹۲۵)
  • نشان استاندارد جهت تولید لوله گاز (شماره ی پروانه ۷۳۱۹۷۶۸۶۵)
  • نشان استاندارد جهت تولید پروفیل (شماره ی پروانه ۷۳۳۵۳۲۴۹۱۵)
  • نشان استاندارد کارخانه‌ای برای تولید انواع قوطی فلزی (شماره استاندارد ۷۳۳۶)
  • نشان استاندارد مربوط به لوله سیاه فلزی (شماره ی استاندارد ۳۷۶۵ ، ۶۷۷۱)
  • اخذ گواهینامه ISO9001

سخن نهایی

کارخانه نورد گرم سمنان در حد فاصل پایتخت و شرق کشور قرار دارد. نکته قابل توجه این است که در نزدیکی این کارخانه، کارخانه مشابهی وجود ندارد. از این رو پتانسیل ایجاد یک گروه صنعتی بزرگ و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور دارد.

ورق گالوانیزه، ورق رنگی، لوله های گالوانیزه، قوطی و پروفیل، نبشی و میلگرد از محصولات تولیدی این کارخانه می باشد. تمامی محصولات این کارخانه را می توانید در کوتاه ترین زمان و با بهترین قیمت از بازرگانی آهن باکس خریداری نمایید.