فولاد البرز غرب

کارخانه فولاد البرز غرب در سال ۱۳۸۴ در ابهر زنجان تاسیس و در سال 1387 با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار تن شمش فولادی به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید سالانه میلگرد که در فاز دوم این کارخانه انجام می شود 600 هزار تن است. 2000 نفر نیرو به صورت غیر مستقیم و 500 نفر به صورت مستقیم در فولاد البرز غرب اشتغال دارند.

این مجموعه فولادی جزو 10 تولید کننده برتر مقاطع فولادی در کشور به شمار می آید و علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی، در سطح بین المللی نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد. البرز غرب با بهره‌ گیری از تجهیزات و ماشین ‌آلات پیشرفته، در چند سال اخیر محصولات خود را از نظر کمیت، کیفیت و تنوع افزایش داده است.

تمام محصولات این کارخانه طبق آخرین استانداردهای جهانی تولید می‌شوند و کیفیت آن‌ها با عبور از واحد کنترل کیفیت، از نظر ترکیب شیمیایی و مطابقت با استانداردهای ابعادی و مکانیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محصولات کارخانه فولاد البرز غرب

کارخانه فولاد البرز غرب به منظور جلب و حفظ رضایت مشتریان تمامی محصولات خود را مطابق با استانداردهای DIN EN 17100، EN10056-2 و DIN 1028 تولید و عرضه می نماید. محصولات کارخانه فولاد البرز غرب شامل مقاطع زیر هستند:

شمش البرز غرب

شمش ‌های مجتمع فولاد البرز غرب دارای ضخامت 3 میلی‌ متر و تلرانس زاویه برش 5 درصد تولید می شوند. این شمش ‌ها در متراژهای 3-12 متر و ابعاد 100*100 تا 200*200 میلی ‌متر مربع (طبق سفارش مشتری) تولید و عرضه می‌ گردد.

قیمت شمش البرز غرب با توجه به اوضاع بین‌ المللی و همچنین میزان تقاضای جهانی همواره با نوسان همراه است و معمولا ممکن است به ‌صورت روزانه تغییر کند. انواع مقاطع نورد گرم این گروه تولیدی شامل انواع نبشی بال مساوی در ابعاد ۶۰*۶۰*۴ تا ۱۲۰*۱۲۰*۹ است.

ناودانی فولاد البرز غرب

ناودانی های ابهر در ابعاد UPN80 الی UPN140 است و طول آن ها ۶ الی ۱۲ متر می باشد. قیمت ناودانی فولاد البرز غرب در ابعاد UPN140 الی UPN180 با توجه به ویژگی‌های ساختاری همچون سبک یا سنگین بودن، ساده یا مشبک بودن، وزن و… متغیر می باشد. این دسته از مقاطع مقاطع فولادی به این دلیل که از شکل هندسی خاصی برخوردار هستند، برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی و کاربردهایی چون اجرای خرپا ها و بادبند ها انتخابی بسیار مناسب به شمار می آیند.

تیرآهن البرز غرب

از جمله پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین مقاطع فولادی در صنایع ساختمان سازی و عمرانی، تیرآهن ها هستند. تیرآهن های کارخانه البرز غرب در ابعاد IPN140 الیIPN180 و در طول ۶ الی۱۲ متر تولید و عرضه می شود.

کلیه مقاطع فولادی این مجتمع تولیدی مطابق با استاندارد ترکیب شیمیایی DIN EN 17100 و استاندارد محصول EN10056-2 و DIN 1028 تهیه و به بازار مصرفی عرضه می گردند. تولیدات تیرآهن  البرز غرب، بخش قابل‌ توجهی از نیاز بازار منطقه را تامین کرده است.

 قیمت تیرآهن فولاد البرز غرب در سایزهای 14، 16 و 18 همواره به دلیل برخورداری از تقاضای بیشتر در بازار، گران ‌تر است.

میلگرد فولاد البرز غرب

میلگرد های کارخانه البرز غرب شامل انواع میلگرد آجدار با گرید A2 در سایز های 10 تا 12 و گرید A3 در سایز های 12 تا 25 میلی ‌متر هستند.

قیمت میلگرد فولاد البرز غرب هم مانند دیگر مقاطع فولادی تولیدی این کارخانه؛ تحت تاثیر عواملی چون نرخ ارز، قیمت دلار، نرخ تورم، میزان عرضه و تقاضا، قیمت جهانی فولاد و… همواره با نوسان همراه است. لازم به ذکر است که مشاهده و پیش‌بینی قیمت روز این میلگردها می‌تواند به مدیریت و پیشبرد هزینه‌های پروژه شما کمک کند.

مشخصات فنی میلگرد البرز غرب

میلگرد البرز غرب به صورت شاخه های آجدار و در گرید A2 و A3 تولید و به بازار عرضه می ‌شوند.

میلگرد آجدار A2 البرز غرب از نوع مارپیچی است. این نوع محصول از مقاومت و انعطاف بسیار خوبی برخوردار بوده و جزو مقاطع فولادی نرم دسته ‌بندی می ‌شود. میلگرد آجدار A2 البرز غرب قابلیت جوش پذیری بالایی داشته، برای زاویه های تند مناسب است و در عملیات ساختمان‌ سازی و خاموت ‌زنی مورد استفاده قرار می گیرد. تنش جاری این نوع میلگرد فولاد البرز غرب، معادل 3000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و در ترکیبات شیمیایی آن از 32 درصد عنصر کربن استفاده شده است.

آج های میلگرد A3 البرز غرب، به صورت ضربدری است. این نو آج ها به دلیل شباهتی که به آج های جناقی دارند، به میلگردهای جناقی هم شناخته می شوند. میلگرد آجدار A3 البرز غرب در مقایسه با میلگرد آجدار A2 از انعطاف پذیری کمتر و سختی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل فرم ‌دهی به آن ها سخت‌ تر بوده و جوشکاری روی آن ممنوع می باشد. تنش جاری این نوع محصول، 4000 و دارای 37 درصد کربن است.

استانداردها و گواهینامه های فولاد البرز غرب

مجتمع فولاد البرز غرب ابهر به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود و همچنین ایجاد رضایت مشتریان، اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه (MIS) کرده است. با بهره گیری از این سیستم موفق به دستیابی استانداردهای ۲۰۰۴-۱۴۰۰۱ ISO و ۲۰۰۷-۱۸۰۰۱ OHSAS در زمینه مدیریت محیط زیست و  همچنین استاندارد ISO 9001: 2008 در زمینه مدیریت کیفیت شده است.

فولاد البرز غرب در زمینه ارتقاء روند کیفی، توانسته است استاندارد ISO 9001: 2008 را کسب کرده است. این کارخانه یکی استاندارد ترین کارخانه‌ های تولید مقاطع فولادی  ایرانی در زمینه صادرات کالا به ‌شمار می ‌آید. البرز غرب در تولید محصولات خود از استاندارد ملی 3132 (برگرفته از استاندارد روسی) استفاده می نماید.

سخن نهایی

در خطوط تولید مجتمع فولاد البرز غرب، تجهیزات پیشرفته و به روز شامل واحد فرآوری، واحد تفکیک و تأمین مواد اولیه و همچنین واحد فولادسازی بکار گرفته می شوند. این کارخانه طی کمتر از دو دهه فعالیت ظرفیت تولید خود را به سالانه 350 هزار تن شمش فولادی و 600 هزار تن میلگرد رسانده است.

کارخانه فولاد البرز غرب از جمله کارخانه های شناخته ‌شده در زمینه تولید مقاطع فولادی است. نبشی، میلگرد، تیرآهن، ناودانی و شمش فولاد از تولیدات این کارخانه به شمار می آیند. انواع میلگرد آجدار A2 از سایز ۱۰ تا ۱۲ و میلگرد آجدار A3 از سایز ۱۲ تا ۲۵ میلیمتر تولید و به بازار عرضه می گردد.  ناودانی‌های این کارخانه هم در سایزهای 6 الی 12 متری تولید و موجود می باشند.