نورد آریان فولاد

شرکت نورد آریان فولاد با هدف تولید انواع مقاطع فولادی اعم از نبشی، ناودانی، تیرآهن، ریل و میلگرد در سال 1385 تاسیس شد. این کارخانه در زمینی به  مساحت 220 هزار متر مربع در 15 کیلومتری جاده بوئین زهرا – اشتهارد در استان قزوین واقع گردید.

کلیه تولیدات این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره 3132 است. کارخانه نورد آریان فولاد؛ با بکارگیری مدرن ترین تجهیزات و به کمک به روز ترین تکنولوژی ها در حوزه تولید میلگرد، تمامی توان اجرایی خود برای تولید و عرضه محصول با کیفیت استاندارد را بکار گرفته است. چشم انداز این مجموعه تولیدی، رشد و توسعه اقتصادی کشور در صنعت فولاد می باشد.

محصولات کارخانه فولاد آریان

محصولات کارخانه فولاد آریان عبارتند از:

  • میلگرد آریان فولاد از سایز10 الی 32 میلی‌متر در گرید A2 و A3 تحت استاندارد ملی ایران
  • تیرآهن از سایز 140 الی 270
  • نبشی آریان از سایز 40 الی 200
  • ناودانی از سایز 80 الی 120
  • ریل آریان فولاد  در انواع مختلف ریل سبک، نیمه سنگین
  • شمش در انواع مختلف ساختمانی و آلیاژی
  • تسمه فولادی تا عرض 400 و ضخامت 8 به بالا

میلگرد آریان فولاد

میلگردهای آریان فولاد در گریدهای A2 و A3 در ضخامت‌های ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر و وزن تقریبی ۸ تا ۶۶ کیلوگرم تولید می‌شوند. تفاوت گریدهای A2 و A3 به نوع آج‌های آن‌ها برمی‌گردد. خطوط تولید این کارخانه، امکان تولید هر دو نوع استاندارد را دارند و این محصولات در اغلب موارد در بازار موجود هستند. معمولا سایزهای ۱۴ تا ۲۲ محصولات این کارخانه، بیشترین کاربرد را دارند.

علامت اختصاری میلگرد آریان فولاد

علامت اختصاری میلگرد فولاد آریان، شناسه میلگرد و در واقع معرف سازنده محصول می باشد. این علامت  اختصاری به جهت شناسایی برندهای معتبر اصلی از برندهای تقلبی روی میلگرد حک می گردد. با توجه به اینکه در حال حاضر کارخانه های بسیاری در زمینه تولید میلگرد در حال فعالیت و تولید می باشند؛ توجه به علامت اختصاری می تواند به خریداران در تشخیص اصالت محصول کمک کند. به همین دلیل هم تمامی کارخانه های معتبر تولید کننده میلگرد، علامت اختصاری خود را دارند.  AS علامت اختصاری میلگرد آریان فولاد و نام تجاری این کارخانه است که بر روی بدنه محصولات حک شده است.

خطوط تولید میلگرد آرین

  • خط نورد میلگرد آریان شماره یک؛ تولید میلگرد آجدار و ساده آریان از سایز 10 الی 32 میلی‌متر، ظرفیت تولید سالانه 780 هزار تن
  • خط نورد میلگرد آریان فولاد شماره 2؛ تولید میلگرد آجدار و ساده آریان فولاد از سایز 10 الی 32 میلی‌متر، ظرفیت تولید سالانه 600 هزار تن
  • خط نورد میلگرد آریان فولاد شماره 3؛ تولید میلگرد آجدار و ساده آریان از سایز 10 الی 32 میلی‌متر، ظرفیت تولید سالانه 600 هزار تن

تیرآهن آریان فولاد

تیرآهن‌های H و I در کارخانه با ضخامت‌های ۱۴۰ تا ۲۷۰ ساخته می‌شوند. آریان فولاد بزرگ‌ترین تولیدکننده تیرآهن در کشور نیست؛ به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار فولاد با تیرآهن آریان فولاد آشنایی ندارند. سایزهای متوسط محصولات این کارخانه (۱۴ تا ۲۲) کاربرد بیشتری دارند و در اغلب موارد در بازار موجود هستند.

نبشی آریان فولاد قزوین

این مجموعه از تولید‌کنندگان عمده نبشی در کشور است که نبشی‌هایی با ضخامت ۴۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر تولید می‌کند. نبشی کارخانه آرین فولاد، علاوه بر ضخامت، ابعاد متفاوتی هم دارند. به همین دلیل پاسخگوی نیاز تمام سازه‌ها و صنایع هستند. نبشی‌های این کارخانه به صورت بال مساوی تولید می‌شوند و از استانداردهای روز داخل کشور و در سطح بین‌الملل برخوردارند. نرخ این نبشی‌ها وابسته به نوسانات روز قیمت آهن و فولاد، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا تغییر می‌کند.

ناودانی فولاد آریان

ناودانی‌های نوع سنگین در این مجموعه با ضخامت‌های ۸۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. خطوط تولید کارخانه آریان فولاد بوئین زهرا، بیشتر از اینکه به تولید ناودانی اختصاص پیدا کنند، مشغول تولید نبشی هستند. به همین دلیل کم‌تر پیش می‌آید که انواع ناودانی‌ این برند در بازار موجود باشد.

با این حال، بسیاری از افراد بخاطر رضایتی که از تولیدات این کارخانه دارند، ناودانی‌هایشان را نیز از این برند خریداری می‌کنند و به دنبال انبارهایی می‌گردند که آن‌ها را موجود داشته باشند.

سخن نهایی

این کارخانه از مجهز ترین تجهیزات روز دنیا بهره می برد که از کارخانه های آلمان، ژاپن و ایتالیا فراهم شده است. این تجهیزات از استاندارد های بی همتا در زمینه حفاظت از محیط زیست بهره برده است و دارای صرفه اقتصادی بالایی نیز می باشد. این مجموعه در صورت توسعه یکی از اهدافی که دارد این است که نیرو های انسانی خود را افزایش دهد و سهم بالایی در کار آفرینی و ایجاد اشتغال در سطح کشور دارد.

کارخانه نورد آریان فولاد واقع در بویین زهرا، از جمله کارخانه های تولید مقاطع فولادی است که میلگرد آجدار A2 و A3 در سایزهای 10 تا 32 میلی متر به طول 12 متر تولید و عرضه می نماید. به دلیل تنوع زیاد و کیفیت بسیار بالا، محصولات کارخانه آرین فولاد از جمله قطعات معتبر و محبوب در بازار فولاد به حساب می‌آیند.