کارخانه فولاد حسن رود گیلان

کارخانه فولاد حسن رود گیلان در جاده رشت، بندر انزلی واقع شده است که در سال 1383 تاسیس و شروع به فعالیت کرده است. این کارخانه میلگردهای آجدار را با استانداردهای  a2 و  a3 تولید می کند. همچنین وجود این کارخانه به منظور گسترش صنعت فولاد در نواحی شمالی کشور و برطرف کردن مشکل آهن آلات مورد نیاز این منطقه است. موقعیت مکانی این کارخانه برای افرادی که در نواحی شمالی قرار دارند باعث شده است که ساخت و ساز برای آن ها نسبت به سایر مناطق با صرفه تر باشد.

محصولات کارخانه فولاد حسن رود گیلان

محصولات کارخانه حسن رود گیلان در دو گرید a2 و a3 تولید، و دارای در ابعاد 8، 10، 12، 14، 16، 18 و 20 موجود می باشند. میلگردهای این کارخانه به قدری باکیفیت هستند که قیمتشان نسبت به کیفیت آن ها بسیار عالی است. بکارگیری تجهیزات به روز  و پیشرفته سبب شده که این کارخانه به یک واحد تولیدی مطرح و بزرگ محصولات فولادی در کشور تبدیل شود.

ورق های گالوانیزه، نورد گرم و نورد سرد نیز از جمله محصولاتی هستند که در این مجموعه تولید می شوند. در واقع خط تولید این کارخانه از این قرار است:

  • خط تولید نورد سرد: این خط تولید در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است و سالیانه  ظرفیت تولیدی حدود ۵۰۰ هزار تن  محصول در سال را دارد.
  • خط تولید نورد گرم: این خط تولید هم سالانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار محصول را تولید و برای احداث آن هم زیربنایی حدود ۳۲ هزار متر مربع در نظر گرفته است.
  • خط تولید گالوانیزه: برای مساحت این خط تولید هم، زمینی به مساحت ۶ هکتار لازم است که این خط تولید قابلیت تولید ۱۸۰ هزار تن محصول ورق گالوانیزه را در سال دارد.

قیمت روز میلگرد حسن رود

برای تولید میلگرد از شمش استفاده می شود و در تولید محصولات فولادی نقش اساسی دارد. شمش های تولید شده در داخل کشور و یا شمش های وارداتی کیفیت های مختلفی دارند و این باعث می شود تا قیمت میلگردها در طول روز متغیر باشد. اما شمش تنها عامل موثر در قیمت میلگرد حسن رود گیلان نیست و عوامل دیگری هم مانند دلار، قیمت مقاطع فولادی، بورس، میزان عرضه و تقاضا در بازار و شمش در بازارهای جهانی در تعیین قیمت میلگرد به صورت لحظه ای و روزانه تاثیر دارند.

متاسفانه تعیین دقیق قیمت محصولات امکان پذیر نیست؛ زیرا همان طور که می دانید عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و… در تعیین قیمت ها تاثیرگذار هستند. از این رو قیمت میلگردهای کارخانه حسن رود نیز به صورت لحظه ای تغییر می کند. اما آنچه مسلم است این است که قیمت این محصول در سایزهای متفاوت، مختلف است. جهت استعلام قیمت روز میلگرد حسن رود گیلان و ثبت سفارش با کارشناسان ما در آهن باکس تماس حاصل فرمایید.

وزن میلگرد حسن رود گیلان

برای آگاهی یافتن از سایز و وزن هر نوع میلگردی بهره گیری از جدول وزن میلگردها دارای اهمیت بالایی است؛ چون آگاهی از وزن میلگرد از جمله عواملی است که بر قیمت و حتی کیفیت آن محصول تاثیر می گذارد. به همین دلیل نخستین نقطه ای که مصرف کننده باید به آن توجه کند، توجه به وزن آن محصول است. جالب است بدانید که وزن میلگرد مساوی با مقدار نیرویی است که آن می گذرد و می تواند تحمل کند به همین خاطر توجه به وزن آن همیشه مورد توجه مهندسان، در پروژه ها است.

وزن میلگرد ۱۰ حسن رود شاخه آجدار برابر با ۶.۹ کیلوگرم است. وزن میلگردهای سایز ۱۴ نیز با توجه به برند تولید کننده و استانداردهای تولید حدود ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم است. میلگردهای سایز ۱۶ نیز با توجه به استانداردهای تولید در وزنی بین ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم تولید می شوند. این میلگرد نیز به خاطر قطر و مقاومت بالایی که دارد از جمله پرمصرف ترین نوع میلگرد در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی است. وزن این میلگرد نیز حدودا ۲۳ تا ۲۵ کیلوگرم است.

گواهینامه  افتخارات کارخانه حسن رود

  • استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 2008-9001 برای تولید میلگرد
  • استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001-2007
  • استاندارد ملی ایران شماره ISIRI 3132 برای تولید میلگرد

سخن پایانی

یکی از کاربردی ترین وسیله هایی که امروزه در زندگی ما نقش بسیار زیادی دارد، فولاد یا آهن آلات است که در کارخانه های مختلفی تولید می گردد. کارخانه فولاد حسن رود گیلان یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین این مراکز است که دست به تولید فولاد و آهن آلات زده است. تاریخچه بهره برداری این کارخانه به سال ۱۳۸3 باز می گردد.

این کارخانه سالانه حجم بسیار زیادی فولاد جهت تامین نیازهای داخلی و خارجی تولید می کند. جهت ثبت سفارش و خرید میلگرد حسن رود گیلان می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آهن باکس تماس حاصل فرمایید.